Thursday, September 26, 2013

Hetalia!

Eesti on väike riik. Väike, vaikne ja peaaegu märkamatu selles suures laias maailmas. Pole siis mingi ime, et jaapanlased ei tea, kus me asume ja mida Eesti endast üldse kujutab. Eelmises postituses rääkisin noormehest, kes teadis laulvast revolutsioonist ja Eesti ajaloost nii mõndagi, aga tema on harv erand. Enamasti ei tea keegi, et Eesti üldselt eksisteerib, veel vähem mis keelt me räägime või millised oleme. Ausalt öeldes on selle pidev selgitamine mind juba kergelt ära tüüdanud. Seetõttu olen alati üllatunud ja õnnelik, kui keegi midagi – ükskõik mida – Eestist teab. Aga millised Eesti asjad/inimesed on siis välismaal ja eriti Jaapanis kuulsust kogunud?
Vanemat inimesed teavad loomulikult Barutot. Tundub, et sumo on valdavalt vanema põlvkonna seas populaarne, sest kogu siin oldud aja jooksul olen kohanud vaid ühte endavanust (korealast), kes sumost ja Barutost midagi teadis. Enamikel noortel pole õrna aimugi, kes ta on või mida ta teeb. Loomulikult on Baruto nüüdseks spordist loobunud, aga inimesed mäletavad teda ikka veel. Mõne aasta pärast aga... Nojah, need eestlased, kes siis Jaapanisse tulevad, peavad leppima faktiga, et inimesed teavad Eestist veel vähem kui varem.
Mida veel? Ah, te arvate, et skype’i päritolu on nooremale põlvkonnale tuttav? Oh ei. Nad küll kasutavad skype’i, aga kellelgi pole õrna aimugi, et see on eestlaste leiutatud. Kurb lugu.
See-eest olen ma kohanud päris mitut inimest, kes on tuttavad Kerli loominguga. Nende hulgas on nii ameeriklased kui jaapanlased. Tuleb välja, et Kerli on välismaal populaarsem kui ma algselt arvasin. Ja mõelda vaid, et mina tean temalt vaid üht lugu... Isegi mu ameeriklastest sõbrad teavad rohkem lugusid ja suudavad neid isegi kaasa laulda. Nii et kui me tahame kellegi üle uhked olla, on Kerli päris hea valik. Teda reaalselt tuntakse kaugel väljamaal.
Just siis, kui hakkasin kergelt masendusse langema, sest kellelgi pole õrna aimugi, kust ma tulen, tutvustati mulle sellist toredat mangat/anime’d nagu „Hetalia: Axis Powers“. On veidi raske seletada, mida see endast kujutab, aga ma üritan. Tegevus toimub II MS ja teiste suuremate ajalooliste sündmuste ajal, kuigi paljud osad leiavad aset tänapäeval erinevate pühade aegu. Tegelased on riigid – riikide personifikatsioonid täpsemalt – ning nad esindavad häid, halbu ja naljakaid stereotüüpe. Nii on Itaalia (loo keskne tegelane) suhteliselt kasutu pastat armastav laiskvorst, Ameerika on hüperaktiivne ja kergelt lihtsameelne kangelane ja Venemaa on viina armastav kergelt bipolaarne psühhopaat.
Ma tean, mida te teada tahate. „Kas Eesti tegelane on ka olemas?“ Oo jaa, Eesti (ja teised Baltimaad) on täiesti olemas. Anime’s iseloomustatakse Eestit kui Balti trio keskmist last, kes on kolmest kõige edukam ja õnnelikum ning on IT spetsialist. Kõlab tuttavalt? Ah, ja loomulikult kardab ta Venemaad täpselt nagu teised kaks Baltimaad. Ja ta on Lätile nagu vanem vend (sest Läti on noor ja rumal). Anime’s on Eesti sünnipäev 24ndal veebruaril, tal on kartulikoorekarva juuksed ja sinised silmad.  


Tuleb välja, et Jaapanis siiski on keegi, kes teab midagi Eestist (ja need teadmised on isegi üpris asjakohased. Tundub, nagu oleks mõni eestlane ise Eesti tegelasele näo ja iseloomu andnud. Jumal teab, ehk lõigi mõni eestlane anime valmimisel kaasa. Igal juhul parandas see lühike armas anime minu tuju kardinaalselt. Juhul, kui keegi soovib Eestit aktsioonis näha, on siin ka vastav link olemas:
Oh neid tobedaid jaapanlasi... Karjala pirukas pole Eesti asi! 

No comments:

Post a Comment